دختر شیر و خورشید

آری آری زندگی زیباست/زندگی آتشگهی دیرینه پابرجاست/گر بیفروزیش رقص شعله اش در هر کران پیداست

دختر شیر و خورشید

آری آری زندگی زیباست/زندگی آتشگهی دیرینه پابرجاست/گر بیفروزیش رقص شعله اش در هر کران پیداست

*

ببخشید یک نکته 

      

چندوقت پیش خرده خانم با یه پسر افغان دعواش شد 

یادم نیست سر چی 

اما انگار پسره بهش خندیده بود و مسخره اش کرده بود 

(یا چیزی تو این مایه ها)

اینم برگشته بود اون جمله پایین رو بهش گفته بود 

 

وقتی برای من تعریف کرد خیلی دعواش کردم 

هرچند که مفتخر شدم به القابی مثل مامان بزرگ، بچه پاستوریزه، خانم معلم... 

اما کوتاه نیامدم و گفتم که حق نداشته همچین حرفی بزنه 

 

دیروز یکی دیگه از پسرای افغان یه چیزی بهم گفت که شدیداً بِهِم برخورد 

خیلی تلاش کردم که با خودم کنار بیام و فراموش کنم 

(کاری که معمولاً انجام میدم)  

اما نشد

دروغ چرا 

تمام مدت اون جمله توی ذهنم می چرخید 

اما هرچی کردم نتونستم همچین چیزی به زبون بیارم 

یعنی راستش فکر کردم گفتن این جمله اول توهین به خودمه 

  

دیروز فهمیدم که حتی عصبانیت بیش از حد هم نمی تونه دلیلی برای توهین کردن به افراد باشه 

دوست داشتم نظر و عکس العمل شما رو هم بدونم 

که اکثراً باهام هم عقیده بودید 

 

فقط انگار هیچکس درست نخونده بود چی نوشتم 

گفتم گاهی وقتا دوست داری 

 

بهرحال 

نتیجه ای که می خواستم رو گرفتم 

ممنون 

 

نگران نباشید اینقدرا بیشعور نیستم